dinsdag, mei 16

Marskramerpad: Delden - Zenderen

Dinsdag 16 mei 2023

In Zenderen parkeren we om 10.15 aan de noordkant van het dorp. Helaas moeten we een half uur wachten op de bus. Dat noemen ze 'geduld oefenen'. De bus komt, en stopt, al ziet de halte er oud en vervallen uit. In Hengelo nemen we de trein naar Delden. Daar stappen we uit en begint het te regenen. Dat was niet helemaal het beeld dat de buienradar app geschetst had. We schuilen in het wachthokje op het perron tot de bui voorbij is.

Gelukkig kost het in Delden weinig moeite om de route naar het pad terug te vinden. We wandelen over rustige zandwegen en asfaltwegen. Bij de Noordmolen houden we even halt, even uitrusten. De molen is soms in de weekenden open voor demonstraties. Er wordt olie uit koolzaad gewonnen. De molen draait op waterkracht. Met mijn mobiel probeer ik een paar foto's te schieten, maar er zijn meer mensen die de molen willen bewonderen. Ja, met mijn mobiel, want sinds vrijdag heb ik weer rugproblemen, dus ik sjouw geen fototoestel mee.

Verderop passeren we een natte plas, waar ik jammer genoeg geen bijzondere planten in kan ontdekken. Dat lukt wel bij een even verderop gelegen stukje heide: tormentil en stekelige brem.

Door een tunneltje steken we de autosnelweg A1/A35 over. Hierna bevat het pad twee keer een drassig stuk, wat we vermijden door een shortcut te nemen. Het heeft de afgelopen dagen veel geregend, dus we gaan er van uit dat het drassige stuk ook echt drassig zal zijn.

Bij een Mariakapel vlak voor Denderen rusten we nog even uit. Daarna richting caravan.

Gedaan: Den Haag - Zenderen.
Nog te gaan: Zenderen - Bad Bentheim, 48 km..

(foto's volgen later)

Geen opmerkingen: